Ο κορονοϊός κράτησε κλειστά τα θέατρα για πολύ καιρό, όμως εδώ και αρκετούς μήνες οι θεατρικές σκηνές άνοιξαν τις πόρτες τους στο κοινό, επιφυλάσσοντας μια πανδαισία τέχνης και θεάματος.
Τα θέατρα της Αθήνας γεμίζουν ασφυκτικά σχεδόν καθημερινά, με τους θεατρόφιλους να έχουν να επιλέξουν από μια ευρεία γκάμα παραστάσεων, για όλα τα γούστα και από όλα τα είδη έργων.
Το CalendArt πήγε, είδε και προτείνει τις 5 παραστάσεις που αξίζει να δείτε πριν ολοκληρωθεί ο κύκλος τους και κατέβουν από το πάλκο. Για κάποιες από αυτές καλύτερα να βιαστείτε να κλείσετε τα εισιτήριά σας, αφού τα sold out είναι απανωτά…
Η Μηχανή του Τούρινγκ (Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου)
«Η μηχανή του Τούρινγκ», του Benoit Soles, το έργο που παίζεται με μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία – 700 sold out από το 2018 και έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Αβινιόν αποσπώντας 4 βραβεία Μολιέρ, ανέβηκεγια πρώτη φορά στην Ελλάδα με τον Ορφέα Αυγουστίδη στον ομώνυμο ρόλο, σε σκηνοθεσία και διασκευή Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου, από τις 3 Νοεμβρίου 2021.
Ο Άλαν Τούρινγκ είναι ο άνθρωπος που έσπασε τον κωδικό των ναζί και άλλαξε την πορεία του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην λήξη του το 1945. Οι ιστορικοί υπολογίζουν πως η συνεισφορά του βοήθησε να αποτραπούν εκατομμύρια θάνατοι. Ο ρόλος του στην Ιστορία αλλά και η συμβολή του στην επιστήμη των υπολογιστών και της τεχνητής νοημοσύνης έμεινε κρυφός λόγω της ομοφυλοφιλίας του, της διαπόμπευσης και της αυτοκτονίας του μέχρι το 2013 που η βασίλισσα Ελισάβετ αναγνώρισε επίσημα τις υπηρεσίες του.

Πάνω από όλα όμως ο Τούρινγκ είναι ο υπερασπιστής της ανθρώπινης φαντασίας και μοναδικότητας. Η απόδειξη πως η ανθρώπινη ψυχή είναι ικανή να ξεπερνάει κάθε όριο, κάθε κοινωνικό παρεμβατισμό, κάθε στερεότυπο, κάθε αναστολή.
Ο Ορφέας Αυγουστίδης σε μια συγκλονιστική ερμηνεία, γεμίζει μόνος του τη σκηνή και μαγεύει τους θεατές, προσφέροντάς τους μια μοναδική εμπειρία μέσα από ένα εκπληκτικό έργο.
Κλείστε τα εισιτήριά σας στο viva.gr, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων και θέσεων.
Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου (Θέατρο Πορεία)
Μετά τις δύο αποκλειστικά διαδικτυακές παραστάσεις live streaming στο Εθνικό Θέατρο και τις εξαιρετικές κριτικές που έλαβε, ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και διασκευή για το θέατρο του Θανάση Τριαρίδη, έρχεται ζωντανά πια στο θέατρο Πορεία, με ένα καστ 19 ηθοποιών και μουσικών.
Η καταπληκτική τριλογία του Καραγάτση για τον αγώνα του ’21, με έντονα στοιχεία αυτοβιογραφίας μιας και αναφέρεται στον προπάππου του Μήτρο Ροδόπουλο, πραγματικό πρόσωπο της επανάστασης, ζωντανεύει επί σκηνής και πραγματεύεται με τολμηρό τρόπο τις αρετές αλλά και τα σκοτεινά σημεία του Αγώνα. Ο Γιώργος Χριστοδούλου είναι ο Μίχαλος Ρούσης, ο ήρωας, ο προδότης κι εξωμότης, ο εραστής και ο ηττημένος μιας ολόκληρης μυθιστορηματικής ζωής και εποχής.
Για τα εισιτήρια των τελευταίων παραστάσεων, δείτε ΕΔΩ.
Ο κουρέας της Σεβίλλης (Θέατρο ΑΚΡΟΠΟΛ)
Το Θέατρο Ακροπόλ παρουσιάζει τον «Κουρέα της Σεβίλλης» του Μπομαρσέ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου. Το ρόλο του Φίγκαρο αναλαμβάνει ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο οποίος ερμηνεύει και την περίφημη άρια του Ροσίνι ελαφριά πειραγμένη. Στο ρόλο του Ντοτόρε Μπαρτόλο ο Φάνης Μουρατίδης. Ο δεκαεπταμελής θίασος αποτελείται από ταλαντούχους ηθοποιούς, χορευτές, τραγουδιστές, μουσικούς καθώς και ζωντανή ορχήστρα.
Η Σοφία Σπυράτου στήνει φέτος μία παράσταση κωμική, φασαριόζικη και ονειροπόλα, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία και ταξιδεύοντας το θεατή μέσα από την καινούρια μετάφραση- διασκευή της Λουίζας Μητσάκου, με μία γλώσσα σημερινή. H μουσική της παράστασης, από τα γνωστά σε όλους θέματα του Ροσίνι έως τις πρωτότυπες μελωδίες του Μιλτιάδη Παπαστάμου συγκινούν και τονίζουν το μουσικό χαρακτήρα της παράστασης. Τα σκηνικά και τα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη εντυπωσιάζουν ισορροπώντας ανάμεσα στο κλασικό και το σύγχρονο.
Αμαντέους (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)
Το θεατρικό αριστούργημα του Πήτερ Σάφερ το οποίο μάγεψε κοινό και κριτικούς όταν έκανε πρεμιέρα το 1979 στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας και έγινε η ταινία των 8 όσκαρ το 1984, παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από τις 2 Φεβρουαρίου σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου και κεντρικούς πρωταγωνιστές τον Νίκο Ψαρρά, τον Γιάννη Νιάρρο και τη Μαίρη Μηνά.
Ο Αντόνιο Σαλιέρι, αρχιμουσικός της αυλής του αυτοκράτορα Ιωσήφ, συναντιέται με τον νεαρό Αμαντέους. Καθώς η συνάντησή τους μετατρέπεται σε ανηλεή σύγκρουση, η αιώνια μάχη αποκαλύπτεται. Και μέσα από την αποκάλυψη αυτή, αντικρίζουμε την δική μας μάχη να αντιμετωπίσουμε την ζωή. Να αντιμετωπίσουμε την ύπαρξή μας. Και να καταφέρουμε, ίσως, το μεγαλύτερο επίτευγμα του ανθρώπου. Να ζήσουμε σε επαφή με τον Εαυτό.
Το “Αμαντέους”, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανεβαίνει στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά με την μουσική του Μότσαρτ να ερμηνεύεται ζωντανά, επί σκηνής,από ένα διαφορετικό κουιντέτο εγχόρδων σε πρωτότυπες μεταγραφές των έργων του Μότσαρτ.
Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών. Κλείστε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ.

Λευκές Νύχτες (Θέατρο Άνεσις)
Η αριστοτεχνική νουβέλα του κορυφαίου Φ. Ντοστογιέφσκι, σπουδή πάνω στη συν-ύπαρξη και το συναίσθημα διασκευασμένη για το θέατρο, παρουσιάζεται στο θέατρο Μικρό Άνεσις.
Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης και η Αλεξάνδρα Αϊδίνη πρωταγωνιστούν σε ένα έργο – εγκώμιο στη φιλία και την αγάπη, με φόντο τις ονειρικές Λευκές Νύχτες της Αγίας Πετρούπολης.
Πάνω από τα νερά του ποταμού Νέβα, σε μια προκυμαία, δύο μοναχικοί νέοι, θα ζήσουν μία ιστορία ενηλικίωσης! Άγνωστοι μεταξύ τους, συναντιούνται, γνωρίζονται και ανταλλάσσουν τα ανείπωτα ως τώρα μυστικά τους, τις αγωνίες και τα όνειρά τους.
Μια επαφή πολύτιμη, από αυτές που δεν προγραμματίζουμε – συμβαίνει σπάνια – και είναι αρκετή για να καθορίσει το υπόλοιπο της ζωής μας.
Το Πρωί που ακολουθεί τις Νύχτες, θα αναρωτηθούμε μαζί με τον συγγραφέα: «Μια ολόκληρη στιγμή απόλυτης ευτυχίας: είναι μήπως λίγο αυτό, έστω και για ολόκληρη τη ζωή ενός ανθρώπου;».